Sidste nyt 2006

På denne side kan du følge med i hvad, der sker med Blue Line 4.

Sidste nyt 2005

Sidste nyt 2004

Sidste nyt 2003

Sidste nyt 2002

20. august 2006 - Se billeder fra sommerferien her

Nu har vi allerede været igang i 2 uger på arbejde. Så derfor har det taget lidt tid at få den sidste del af sommerferien på siden. Men her er den så.

Vi var på Flakfortet i 3 dage - det er bare et fantastisk sted. Vi hyggede og gik ture, og fredag gik turen til Dragør - hvor var der mange alger i vandet. Ret ulækkert. I Dragør lagde vi os uden på en tysk båd - det viste sig, at det var en udlejningsbåd og besætningen fra italienere - vi havde nogle rigtig gode snakke med dem - de var rigtig søde, og nød livet. Herligt at møde den slags mennesker. I Dragør var der musikfestival på havnen, så vi havde levende musik i cockpittet. Lørdag gik turen - for en herlig halvvind - hjem til Brøndby, og det var så den ferie. Øv, øv - men Blue Line 4 kom ud i sit rette element for en kort tid.

2. august 2006 - Se billeder fra sommerferien her

Nu er vi midt i vores sommerferie med ungerne, og indtil videre har det jo været perfekt vejr, ind til i dag, hvor det regner og tordner. Det startede i går aftes og det var vi blevet varslet om. Derfor er det også helt perfekt at vi i dag ligger på Flakfortet med strøm, så vi har mulighed for at lave lidt andre ting - f.eks. at opdatere hjemmeside.

Billederne fra vores London-tur i starten af juli er nu blevet samlet på en side, som du kan se her.

Vi var meget i tvivl om hvorvidt vi skulle afsted i Blue Line 4 - det var ikke det bedst vejr, der var blevet lovet, så vi var i gang med at tænke andre tanker. Men heldigvis sejrede traditionen og Blue Line 4 lagde fra lørdag den 30. juli ca. kl. 14.00. Turen gik til Rødvig, vejret var flot sol, men ingen vind at sejle på, så det blev på maskine. Der var godt fyldt i Rødvig, så vi måtte ligge i 4.position over 2 både. Men det var nu også OK. Om aftenen spiste vi på den lokale café, og der var også travlt. I alle tilfælde måtte vi vente 40 minutter på vores mad. Og så havde vi nogle rigtig sjove oplevelser af hvordan arbejdet i cafeén var organiseret - der skulle tilsyneladende "spørges i baren" hver gang det var en lidt anderledes bestilling - det havde vi meget sjov ud af :o).

Søndag kl. 9.00 var der afgang fra Rødvig - turen gik til Skanör - igen i høj solskin, men uden vind. Vi fik badet, handlet og grillede om aftenen. Og Skipper var i kabyssen for at lave sine udsøgte kartofler. Som ved tidligere lejligheder lagde vi til helt ude ved ydermolen, det er en OK plads selv om det er lidt uroligt. Og der gik ikke lang tid, før livredderen kom og bad os om at "holde de unge væk" fra fyrtårnet som ville bade herfra. Det havde Rune ikke ligefrem succes med - men et enkelt hold drenge forsøgte sig dog på lidt dansk : "må ikke baahhdde her" :o). Deres parodi var til stor moro for os. Vi blev i Skanör mandag med, hvor der også blev tid til at sove længe, bade, bytur og gode bøffer om aftenen.

Tirsdag den 1.august kl. 11.30 sejlede vi fra Skanör og til Flakfortet, der var en fin halvvind, så vi var fremme kl. 14.00 og fik en rigtig god plads - både i læ og med strøm. Det kunne jo ikke være bedre når der nu var lovet uvejr, og det kom også. Onsdag startede med at Skipper og Pernille blev vækket af at vi blev påsejlet - en svensk båd forsøgte sig -  med mindre held-  at lægge fra. Det endte med at den lå på siden af os!!. Heldigvis var vi de største så det gik nok mest ud over dem. Vi fik en kort snak med dem inden de igen lagde fra - ingen tvivl om at de også havde fået en tår over tørsten, og sikkert ikke sovet særlig godt i løbet af natten. Det var overskyet, og noget koldere end de tidligere dage - faktisk helt befriende. Ungerne brugte dagen til at sove rigtig længe, og vi gik en tur i gangene på Flakfortet, og Zallee fik snuses sig rundt på hele fortet.

26. juli 2006

Hvor har det bare været et fantastisk vejr, og varmt :o). Sommerferien er fortsat med småture i Mette og hygge i havnen. Og det er jo også det det bare er vejr til. I week-enden var vi på tur først til Mosede, hvor vi lige nåede en fødselsdag, og det blev godt nok sent, og rasende hyggeligt. Lørdag sejlede vi videre til Køge og lå i den gamle havn. Det var også lidt af en oplevelse - både at få Mette ind og ud under broen, men velkomsten i havnen var noget speciel og meget forskellig fra de vi mødte. Men det gik jo, og vi hyggede os.

Ellers har vi opdateret siden om Båden, så der er helt nye billeder og beskrivelser af Blue Line 4. Se mere her.

12. juli 2006

Der gik godt nok lidt længere tid end forventet inden vi fik opdateret vores side. Det må I undskylde, det sker forhåbentlig ikke igen. Foråret kom aldrig til gengæld blev det sommer sådan fra den ene dag til den anden, og jeg kan faktisk kun huske at det har været godt vejr i både maj, juni og den første halvdel af juli. Det er jo bare herligt.

Og vi fik også søsat Mette - og den har vi allerede haft rigtig meget glæde af. Se billederne fra turene under forsommeren 2006. Her kan du se billeder fra søsætningen af Mette.

Der har været travlt med at bygge grill-plads ud for vores bådpladser - se billeder. Vi har været på Pinse-tur til Lomma med BSS, og vi har selv været en smuttur til London (32 grader - pu, ha). Billeder fra London må lige vente lidt, da vi ikke har dem alle klar endnu. Vi har  også lige været en tur på sightseeing i København. Der er altså nogle muligheder med "Mette", som vi ikke har med Blue Line 4 - så det er en rigtig god kombination.

Og så har vi haft et svanepar i havnen, som havde hele 10 æg - 8 af dem er nu blevet til svaneunger, og vi har lidt billeder af deres opvækst.

Ellers har vi også i forsommeren været optaget af at Mads blev færdig med 9. klasse, og nu skal videre på gymnasium. Og lille Zallee fylder også en hel del i vores tilværelse, hvilket også ses af billederne der bliver taget.

Vi er halvt startet på sommerferie, men indtil videre har sejlerferie alene været i "Mette" forhåbentlig når vi også at få Blue Line 4 ud i løbet af sommeren.

Se billederne fra forsommeren her

23. marts 2006

Det var vores forventning, at vi nu skulle skrive om alle de herlige forårsdage vi havde oplevet. MEN sådan blev det ikke. Vinteren har ganske enkelt bidt sig fast, og det er stadig frost om natten, så forårsklargøring lader stadig vente på sig. Vi har dog haft et par dage, hvor vi har kunnet sidde i cockpittet og nyde solen. Og rigtig mange flotte dage  (frostdage) er det også blevet til. Skipper kunne dog ikke nære sig i week-enden, og Mette blev poleret. Så hun er næsten klar til at blive søsat og komme ud over vandet. Flere flotte vinterbilleder kan du se her.

22. januar 2006

Så blev det rigtig vinter.

Jul og nytår blev fejret. Først med et ophold i badelandet Lalandia - dejligt med 30 graders varmt vand, og snestorm udenfor og derefter en Nytårs aften i hyggeligt samvær med nogle af de øvrige beboere i Brøndby Havn.

Zallee oplevede sne for første gang. Rigtig store mængder af sne - og det holdt hun rigtig meget af. Så det har været ren idyl og familiehygge. Se billeder over jul og nytår her.

Udover at vinteren er over os og havnen er flot klædt i hvidt kan vi glæde os over at det stadigt går mod lysere tider og lunere vejr. Vinteren er nu også smuk, men indrømmet, vi ser frem til at det bliver både lysere og varmere.

Om ikke andet for at få mulighed for at prøve vor nyerhvervelse og Blue Line 4's tilkomne lillebror - en 22 fods helplanende motorbåd. Mere herom i næste opdatering af hjemmesiden.